Oudere berichten

8 februari 2013
Projectmanager Hans Faber (midden) heeft bloembakken aangeboden aan vertegenwoordigers van omringende wijken Drachtsterplein. Dit naar aanleiding van de opening van het plein en de overlast die de werkzaamheden voor de wijken met zich heeft meegebracht.

18 december 2012
Kerststukjes maken in Erasmushiem
Het Kerststukje maken in Erasmushiem was een groot succes. Met veel plezier en enthousiasme gingen ouderen en de kids van de club "Kids 4 Aldlan" samen mooie kerststukjes maken. Het deed de ouderen veel plezier en de kids kregen dan ook alle aandacht en hulp van de bewoners. Voor herhaling vatbaar dus...... 



2 december 2012
Nieuwe beheerder
Op 30 november was Danny van der Rol voor het laatst in de functie als beheerder van ons wijkgebouw. Sinds de nieuwe opzet van de wijkorganisatie dit jaar, heeft hij zich volledig ingezet om samen met het nieuwe bestuur het wijkgebouw draaiende te houden. Wij danken hem dan ook voor zijn geweldige inzet en het mede stimuleren van diverse nieuwe activiteiten waar vele mensen inmiddels aan deel zijn gaan nemen. Hij blijft voor zolang mogelijk aan als barmedewerker en zal de spellenclubs blijven organiseren. Danny… bedankt!
Door het vertrek van Danny verwelkomen we Peter Veffer als nieuwe beheerder. Peter heeft in zijn jeugd veel tijd doorgebracht in het wijkgebouw, waardoor hij als geen ander weet wat de wensen zijn van de jeugd en de oudere wijkbewoners. Daarnaast heeft hij alle benodigde papieren die nodig zijn om het beheer op zich te kunnen nemen. Wij verwelkomen Peter dan ook van harte binnen onze organisatie en wensen hem heel veel succes in de functie als beheerder van Wijkcentrum Aldlan.

28 november 2012
Graffiti jeugdhonk klaar
De graffiti die in het jeugdhonk zou worden geplaatst is klaar en is gemaakt door Joao de Rosario. Het is een te gekke graffiti geworden waarin de kikker en de naam Aldlan is verwerkt. Joao... thx!


25 november 2012
Geslaagde Sinterklaasmiddag
Het was een super geslaagde Sinterklaasmiddag afgelopen zaterdag 24 november. De kinderbingo zat prop maar dan ook echt prop vol en er waren allemaal leuke prijzen te winnen. Tegen het eind van de Bingo stroomden de Pieten binnen en niet ve
el later kwam Sinterklaas met nog meer Pieten in een treintje naar het Wijkcentrum toe waar hij werd opgewacht door vele blije kindertjes. In het wijkgebouw konden de kinderen met de Sint en de Pieten op de foto en gingen ze allemaal leuke liedjes zingen en dansen. Na het vertrek van Sint deelden de Pieten allemaal leuke kadootjes uit en was er voor iedereen een bakje patat. Toen ook de Pieten weg waren was het feest nog niet voorbij, want de kindertjes konden nog even lekker dansen en springen tijdens de kinderdisco. En daar mocht de stoelendans natuurlijk niet bij ontbreken.
Het was een gezellige en geslaagde zeer druk bezochte middag die alleen mogelijk kon worden gemaakt dankzij de vele enthousiaste vrijwilligers van jong en oud die de hele dag druk in de weer zijn geweest om de kindertjes een leuke middag te geven. Namens het bestuur ontzettend bedankt daarvoor. En natuurlijk ook dank aan de LOF/N.O.A, Roelof Bosma, het wijkpanel, de Poiesz en uiteraard iedereen die hier niet zijn vermeld. Alle foto's zijn op Facebook te vinden.




10 november 2012
Druk bezochte Lampionnen optocht
Afgelopen zaterdag 10 november hebben maar liefst rond de 125 kindertjes meegelopen met de lampionnen optocht. Onder begeleiding liepen ze met z'n allen met hun mooie lampionnetjes in optocht achter het orgel aan door de wijk. En toen ze weer bij het wijkgebouw aan kwamen kregen ze allemaal nog een zakje snoep en een mandarijn mee naar huis. Alle vrijwilligers die dit weer mogelijk hebben gemaakt... BEDANKT!




29 oktober 2012
Jeugd een eigen plek in het wijkcentrum
Een groep jeugd is druk bezig geweest om hun eigen plek in het wijkcentrum in te richten. Een plek helemaal voor en door jeugd. Na de zaal ruimer te hebben gemaakt door een bergruimte te verwijderen, zijn ze aan het schilderen geraakt. En dat hebben ze even binnen een dag geweldig gedaan door met z'n allen er tegenaan te gaan. Ook is er een grote hoekbank aangeschaft om even lekker te kunnen chillen. Nu nog de verlichting aanpassen en een gave graffiti op de muur en hun plek is helemaal klaar om er van te genieten. Alle foto's zijn op Facebook te zien.



Leuk filmpje gemaakt door Wesley Bakker


18 oktober 2012
Wijkcentrum steeds drukker bezocht
De veranderingen binnen de muren van het wijkgebouw beginnen merkbaar te worden. De activiteiten worden steeds drukker bezocht en het aantal vrijwilligers begint te groeien. En daarmee worden ook nieuwe ideeën aangedragen waardoor de wijkorganisatie wordt verrijkt met een keur aan nieuwe activiteiten.
Het bestuur is terug gebracht naar het statutioneel toegestane minimum van 3 leden, wat sneller en efficiënter werkt. De nieuwe beheerder is helemaal in functie en het secretariaat wordt weer helemaal up-to-date gehouden. Door de halvering van de subsidie zal het organiseren van activiteiten anders worden van opzet. Zo zullen in de toekomst vele activiteiten in het wijkgebouw zichzelf moeten kunnen bedruipen. Met andere woorden; de wijkorganisatie biedt werkgroepen alle faciliteiten, maar de organisatiekosten zullen hoofdzakelijk moeten worden opgebracht uit de inkomsten van de aangeboden activiteiten. Immers, zonder (voldoende) subsidie zal het geld toch ergens vandaan moeten komen om het wijkgebouw draaiende te houden. Deelnemers en bezoekers zullen er verder niets of nauwelijks iets van gaan merken, maar een goed draaiende activiteit zal straks meer overlevingskans hebben dan een slecht draaiende activiteit. Maar daarvoor in de plaats zal er ongetwijfeld weer iets nieuws worden aangeboden. Hoe dan ook; het bestuur zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat alle wijkbewoners van jong tot oud en met name die met een smalle beurs waarvoor de wijkorganisatie destijds is opgezet, ook in de toekomst kunnen blijven genieten van een stukje vertier in hun eigen wijkgebouw.

12 oktober 2012
Kinder Disco groot succes
De Kinder Disco van afgelopen vrijdag 12 oktober was een daverend succes. Om 18.30 stroomden de kindertjes met hun ouders binnen en meteen gingen ze helemaal los. Rond de 80 kinderen hadden heel veel lol en ook de ouders konden het niet laten om samen met de kinderen te gaan swingen op allerlei leuke muziek wat door disckjockey Johan van Zetten met veel enthousiasme werd gedraaid. En natuurlijk gaat de tijd veel snel voorbij als je het leuk hebt en was het erg moeilijk om de kleine feestgangers weer mee naar huis te krijgen. Maar gelukkig blijft het niet bij 1 keer, want op 9 november is er weer een Kinder Disco en die duurt dan ook nog een half uurtje langer. Alle foto's zijn >hier< te zien en op onze facebook pagina.
Lucia, Zoë  Ida, Peter, Isa, Johan en iedereen die niet zijn genoemd en zich hebben ingezet om de kindertjes een leuke avond te geven worden van harte bedankt voor hun fantastische inzet.
Namens het bestuur,
Ronnie Tielenburg



25 september 2012
Burendag 2012
Burendag 2012 in Aldlan was geweldig geslaagd, mede dankzij de inzet van de vrijwilligers van alle drie deelnemende organisaties, Netwerk Ondernemers Aldlan (= LOF Aldlan), Wijkpanel Aldlan en natuurlijk Wijkorganisatie Aldlan. Daarnaast alle mensen van de EHBO, Stenden University, Poiesz supermarkt, Douwe Egberts, Dhr. Kooistra (suikerspinnen), Double FF, Donker groenvoorziening, Kapitein Kookplaat, de mensen van de muziek, de doedelzakspeler, de Zumba dansers, de ondernemers van Aldlan, Wyb Feddema, Andries Ekhart, raadsleden van de Gemeente Leeuwarden, LOF Leeuwarden en vele vele anderen. Maar bovenal de fantastische bezoekers uit Aldlan en omstreken, waar vooral de kinderen moeten worden genoemd. Enkele foto's zijn te vinden op onze Facebook pagina.


23 september 2012
Ontmoetingsruimte helemaal klaar
De ontmoetingsruimte is helemaal klaar en ziet er geweldig uit. Ook de bezoekers waren onder de indruk. Hieronder een paar foto's.




15 september 2012
Vernieuwde ontmoetingsruimte
De ontmoetingsruimte is bijna klaar en wordt geopend op 21 september. Het is iets totaal anders geworden dan wat iedereen de afgelopen jaren gewent was. Het is neutraler van kleur en de uitstraling is strakker en minder druk dan voorheen, waardoor vooral de oudere bezoekers zich op hun gemak zullen voelen. Ook is de naam "de Frosk" gewijzigd in "Herberghe Froskenburch". Met onder andere deze initiatieven en nieuwe ideeën hoopt het bestuur het wijkgebeuren nieuw leven in te blazen. Hieronder een eerste blik van de ontmoetingsruimte.


Juni 2012
Reorganisatie in Wijkcentrum Aldlan
Er gaat het komende seizoen heel veel veranderen binnen de wijkorganisatie. Allereerst hebben de bestuursleden Freek Ten Wolde en Marijke van Wieren te kennen gegeven te stoppen met hun taak. Ook het beheer Jouke en Marijke van Wieren zijn gestopt met hun werkzaamheden alsmede een aantal barmedewerkers. Dat betekend dat met name de twee nieuw gekozen bestuursleden Robert Hoek en Ellen Sienema samen met zittend bestuurslid Jellie de Jong de zware taak hebben om het bestuur weer compleet te maken en het gebouw van een nieuw beheer te voorzien. Daarnaast kampt de organisatie met een subsidie korting van 50% en is het nog niet helemaal zeker hoe het dan na juni 2013 verder zal gaan met de wijkorganisatie. Hoe dan ook, het nieuwe bestuur gaat niet stil zitten. Ze gaan de ontmoetingsruimte opknappen in de vorm van een optische make-over. En als de organisatie het seizoen 2012-2013 overleeft, komt er een totale make-over. In ieder geval wordt er eerst geschilderd. Het bestuur heeft zich daarvoor aangemeld bij "Kleur je club"
Verder is er een idee om het terrein achter het wijkgebouw in te richten voor bijvoorbeeld Jeu-de-Boules spelers. Omdat het terrein weinig geschikt is voor andere doeleinden kan het dan worden afgesloten en wordt het via het wijkgebouw toegankelijk gemaakt, compleet met een terrasje. Het bestuur gaat hierover met de gemeente in overleg. Ook wordt er gekeken naar de mogelijkheid om in het wijkgebouw een aparte ruimte voor de jeugd te maken. Dit alles en nog heel veel meer gaat samen met een totale reorganisatie met als doel dat de jeugd en de oudere wijkbewoners het wijkgebouw herontdekken onder de naam "Wijkcentrum Aldlan".

Bedankt:
Sinds mijn betrokkenheid bij de wijkorganisatie in 1983 heb ik vele vrijwilligers zien komen en gaan, behalve penningmeester Freek Ten Wolde. Maar nu, na vele jaren als vooraanstaand vrijwilliger te hebben gewerkt binnen de wijkorganisatie, is hij gestopt. In 1982 was hij betrokken bij de oprichting van Stichting Wijkorganisatie Aldlan, voorheen wijkgroep Aldlan (wijkgebouw “de Frosk”). Daarbij nam hij als bestuurslid het penningmeesterschap op zich en heeft die functie tot juni 2012 met groot enthousiasme en precisie vervuld. Daarnaast nam hij min of meer noodgedwongen meerdere functies op zich zoals de wijkkrant en coördinator cursussen. Dankzij zijn inzet en zijn fantastische boekhouding heeft de wijkorganisatie meer dan 25 jaar een stabiele financiële situatie gekend en was hij een bindende factor binnen het bestuur. 
Freek, bedankt voor je fantastische inzet waar iedere organisatie trots op zou zijn. En ik weet zeker dat ik zonder enige twijfel namens alle huidige en oud vrijwilligers van de wijkorganisatie spreek.

Ook Marijke van Wieren is gestopt met haar werkzaamheden als bestuurslid en beheerster van de wijkorganisatie. Marijke heeft zich vanaf 1996 actief ingezet voor tal van activiteiten. Vanaf 2001 nam ze als bestuurslid de taak van het beheer op zich en bleef ze zich inzetten voor andere activiteiten. Mede dankzij haar inzet konden activiteiten doorgang vinden. Marijke kreeg al gauw de bijnaam “Moedertje Frosk” omdat ze altijd klaar stond met een luisterend oor en alle hulp gaf wanneer het nodig was. Een sociaal iemand in hart en nieren. Met haar is ook Jouke van Wieren gestopt als medebeheerder van het wijkgebouw. Beiden ontzettend bedankt voor jullie inzet.

En last but not least de (bar)vrijwilligers die zich de laatste jaren met hart en ziel hebben ingezet voor de wijkorganisatie en plaats hebben gemaakt voor nieuwe vrijwilligers. Mede dankzij hen is het wijkgebouw altijd draaiende gebleven. Gouden vrijwilligers die onbetaalbaar zijn. Mensen, bedankt voor jullie geweldige inzet. En met het vertrek van de oude rotten in het vrijwilligersvak is het nu de taak aan de nieuwe vrijwillige medewerkers en bestuursleden om de wijkorganisatie ook de komende jaren toegankelijk te houden voor met name de jeugd en alle andere wijkbewoners die een stukje vertier en gezelligheid in hun wijk zoeken. En ik hoop van harte dat ook het nieuwe bestuur de grondbeginselen van wijkorganisatie Aldlan hoog in het vaandel houden. Namelijk het wijkgebouw voor alle wijkbewoners toegankelijk houden met activiteiten voor jong en oud en met name een ontmoetingsplaats voor en door jeugd waar het wijkgebouw aanvankelijk voor was bedoeld.
Alle waardevolle ex-vrijwilligers en met name Freek en Marijke; hartelijk dank voor jullie geweldige inzet.
En alle huidige vrijwilligers; heel veel succes toegewenst in het komende seizoen.

Ronnie Tielenburg, webbeheerder